Mīti un fakti
Mīts
Apdāvināti bērni sasniedz augstus panākumus it visā.
Fakts
Apdāvināti bērni dažādos laikos var attīstīt dažādas prasmes – dažas jomas var būt nepietiekami attīstītas.
Mīts
Apdāvinātiem bērniem nav nepieciešams papildu atbalsts.
Fakts
Apdāvinātie bērni, kuri netiek identificēti un netiek atbalstīti, ir pakļauti reālam riskam, ka viņu neapmierinātības dēļ, viņu uzvedība var izpausties kā nepieņemama. Ja viņiem nepalīdz izprast sevi un savas vajadzības, viņi var maskēt savas spējas un īpašības, lai izvairītos no atšķirīguma sajūtas.
Mīts
Visi bērni ir apdāvināti.
Fakts
Visiem bērniem ir prasmes un īpašības, kuras var novērtēt un audzināt. Būt “apdāvinātam” ir īpašs termins, ko izglītības psihologi lieto bērniem ar īpašām neiroloģiskām atšķirībām.
Mīts
Mūsu skolā nav apdāvinātu bērnu.
Fakts
Pētnieki lēš, ka no 5 līdz 10% iedzīvotāju ir apdāvināti. Katrā klasē ir apdāvināti bērni.
Mīts
Apdāvināti bērni ir sociāli atstumti.
Fakts
Apdāvinātiem bērniem var būt grūtības sazināties ar sava vecuma bērniem viņu atšķirīgo interešu un spēju dēļ, taču, mācoties labāk izprast sevi, viņi var apgūt prasmes, kas palīdz to pārvaldīt.