Mīti un fakti

Mīts

Apdāvināti bērni sasniedz augstus panākumus it visā.

Fakts

Apdāvināti bērni dažādos laikos var attīstīt dažādas prasmes – dažas jomas var būt nepietiekami attīstītas.

Mīts

Apdāvinātiem bērniem nav nepieciešams papildu atbalsts.

Fakts

Apdāvinātie bērni, kuri netiek identificēti un netiek atbalstīti, ir pakļauti reālam riskam, ka viņu neapmierinātības dēļ, viņu uzvedība var izpausties kā nepieņemama. Ja viņiem nepalīdz izprast sevi un savas vajadzības, viņi var maskēt savas spējas un īpašības, lai izvairītos no atšķirīguma sajūtas.

Mīts

Visi bērni ir apdāvināti.

Fakts

Visiem bērniem ir prasmes un īpašības, kuras var novērtēt un audzināt. Būt “apdāvinātam” ir īpašs termins, ko izglītības psihologi lieto bērniem ar īpašām neiroloģiskām atšķirībām.

Mīts

Mūsu skolā nav apdāvinātu bērnu.

Fakts

Pētnieki lēš, ka no 5 līdz 10% iedzīvotāju ir apdāvināti. Katrā klasē ir apdāvināti bērni.

Mīts

Apdāvināti bērni ir sociāli atstumti.

Fakts

Apdāvinātiem bērniem var būt grūtības sazināties ar sava vecuma bērniem viņu atšķirīgo interešu un spēju dēļ, taču, mācoties labāk izprast sevi, viņi var apgūt prasmes, kas palīdz to pārvaldīt.

Vai jūsu bērns varētu būt apdāvināts? Veiciet apdāvinātības testu, lai uzzinātu vairāk.