"Visas pasaules bērni ir mūsu bērni. Katram bērnam ir tiesības uz drošu vidi, kurā viņš var augt un attīstīties."
- Nelsons Mandela

5 veidi kā atbalstīt apdāvinātus skolēnus savā klasē.

Skolotājiem bieži ir sarežģīti izprast apdāvinātu skolēnu mācīšanās vajadzības, kas nozīmē, ka viņi bieži nesaņem nepieciešamo atbalstu klasē. Tālāk uzziniet, kā varat labāk atbalstīt apdāvinātos skolēnus izglītības procesā.

1. Uzziniet, kā domā apdāvinātie skolēni.

Ja vēlaties atbalstīt apdāvinātus skolēnus mācīšanās procesa laikā, ir svarīgi pielikt pūles, lai uzzinātu, kā viņi domā, un uzzinātu par dažādajām grūtībām, ar kurām viņi saskaras. Izpratne par to, ka apdāvinātiem skolēniem ir īpašas vajadzības, prasības un uzvedības tendences, palīdzēs jums apmierināt viņu mācīšanās vajadzības un labāk atbalstīt viņu personības.

2. Daudzpakāpju uzdevumi skolēniem.

Daudzpakāpju uzdevumi var palīdzēt apmierināt visu skolēnu vajadzības. Izvēlieties pamata standarta mērķi un izstrādājiet uzdevumu atbilstoši šim standartam, lai izveidotu vidējo līmeni. Kad vidējais līmenis ir pabeigts, jūs izveidojat citus līmeņus, pievienojot atbalstu riskam pakļautajiem bērniem un izaicinot apdāvinātos skolēnus.

Šeit ir divi vienkārši veidi, kā uzdevumiem var pievienot kognitīvo izaicinājumu:

3. Iekļaujiet dažādus līmeņus savā klases bibliotēkā.

Pārliecinieties, ka jūsu klases bibliotēkā ir daudz dažādu tekstu, lai atbalstītu apdāvinātu skolēnu lasīšanas spējas un intereses. Varat arī mudināt skolēnus ņemt līdzi lasāmvielas no mājām, taču pārliecinieties, ka viņu atnestie materiāli liek viņiem apgūt jaunus vārdus un uzlabot lasīšanas prasmes.

4. Izmantojiet savus talantus un intereses.

Mēģiniet izmantot apdāvinātu skolēnu spējas un intereses, lai tālāk izpētītu prasmes. Piemēram, skolēni varētu uzrakstīt vai uzzīmēt kaut ko saistībā ar uzdevumu/prasmēm vai arī izspēlēt problēmas vai projekta risinājumus.

5. Izpētiet reālu vārdu lietojumu.

Apdāvinātie skolēni ļoti ātri saprot matemātikas algoritmus, zinātnes jēdzienus un gramatikas noteikumus. Varat mudināt viņus apgūt prasmes, kuras viņi apgūst, pielietojot tās reālajā pasaulē. Piemēram, viņi var izpētīt, kā platība un perimetrs ietekmē arhitekta dizainu vai kā zinātnieki izmanto dzīvnieku klasifikāciju, lai izprastu dzīvnieku dzīvi un to darbību.

g1d18ea21f83ffe761903c5a49ccdc535082a969325207c5df774366e59ca923192248fda33fb9acc0a73aa73db3aa1e50e627b8c3b7104f8310e7f7624d31c5d_1280-5355710.jpg
Īpašas klases

Dažkārt apdāvinātie skolēni tiek apvienoti ar pārējo skolēnu grupu, taču pētījumi liecina, ka šie skolēni darbojas labāk, ja viņiem ir sava klase un mācību programma.

gd7a9e7b4ef9e2fa0f9e291c816b2fb74cdb9906e5c07f7292191a1d8158b0ad1890c1c3af13bbc1771e01863d1afed097aeb340d1dbae8a630df9e2537c0fb6b_1280-1499312.jpg
Paātrinājums

Tas ir vienkārši process, kurā apdāvinātus skolēnus māca augstākā līmenī, nekā to parasti nosaka viņu vecums vai attīstības pakāpe. Izdomāt, cik daudz paātrināt mācīšanos, lai skolēni tiktu kognitīvi izaicināti, bet neapjuktu, ir pastāvīgs izaicinājums apdāvinātiem izglītības skolotājiem.

gf3a44c4ed6036b8291f20135b1bffce87c30d99a68abd7e17ebdb5c297bc97ba98a5f85904c879d95e91e9e1fa25b835ea17b87bef4a171a84fcea01a6e70eaa_1280-1639351.jpg
Mācību satura sablīvēšana

Skolotājiem ir svarīgi samazināt noteiktu mācību priekšmetu apguvei veltīto laiku un novērst lieko daudzumu, pilnībā ignorējot šos priekšmetus. Šis process ir līdzīgs paātrināšanai, jo skolotāji atrod veidus, kā īsākā laikā iemācīt vairāk, neupurējot mācīšanās līmeni.

Grupēšana pēc spējām

Grupēšana ļauj skolotājiem koncentrēties un paātrināt mācību programmu tādā veidā, kas būtu sarežģītāks un daudzveidīgāks klasē.

Identifikācija

Tas ir process, kurā tiek identificēti apdāvināti skolēni, kur un kā viņi ir izcili, un tiek noteiktas mācīšanās stratēģijas, no kurām skolēni gūst vislielāko labumu.

pexels-photo-26448049-26448049.jpg
Specializētās programmas

Papildus atsevišķām klasēm un mācību iespējām daudzi apdāvināti skolēni gūst labumu no specializētām mācību iespējām. Tie varētu ietvert mācību ekskursijas, praktisku pieredzi vai mācību jomas ekspertu viesošanās klasē.